Aigües Sabadell posa en valor la seva defensa dels Drets de les persones vulnerables en l’acte del Dia del Consumidor

Aigües Sabadell posa en valor la seva defensa dels Drets de les persones vulnerables en l’acte del Dia del Consumidor

L’acte ha comptat amb la participació de l’activista social i religiosa Lucía Caram i la tinenta d’alcalde de Sabadell Marisol Martínez

 El 95% dels sabadellencs se sent satisfet amb Aigües Sabadell

Aquest dijous l’Aula de l’Aigua de Sabadell ha acollit l’acte commemoratiu del Dia del Consumidor, que ha impulsat per tercer cop la companyia d’aigües. Més de 80 veïns i veïnes hi han assistit per escoltar l’activista social i religiosa sor Lucía Caram, que ha centrat la seva intervenció en els drets de les persones vulnerables. L’acte ha comptat també amb la participació de Marisol Martínez, tercera tinenta d’alcalde de Sabadell; Josep Escartín, director de clients d’Aigües Sabadell i Enric Blasco, president de la companyia.

Aquest any l’acte del Dia del Consumidor ha posat el focus en els drets de les persones vulnerables. En aquest sentit, Enric Blasco, ha destacat el fons social i els convenis establerts amb les entitats socials com a exemple de protecció: “Hem aportat de forma voluntària i proactiva 209.000 euros al fons social del 2017 i 2018, assumint el cost de l’aigua de les persones en situació de vulnerabilitat. A més, a Aigües Sabadell hem assumit directament també el cost de l’aigua de les deu principals entitats socials de la ciutat”, ha explicat Blasco. També ha que “no podem oblidar que si els veïns i veïnes de Sabadell estan protegits pel Codi de Consum de Catalunya és gràcies al model de gestió mixt del servei d’aigües que tenim a Sabadell”. “El Codi de Consum és una assegurança extra en la protecció dels drets dels clients, que evita que el Contenciós Administratiu sigui l’única alternativa en cas de vulneració dels seus drets, tal com succeeix en l’àmbit de l’administració pública”.

Marisol Martínez: “A Sabadell tenim la sort de comptar amb una companyia compromesa amb la protecció de les persones en situació de vulnerabilitat”
La tercera tinenta d’alcalde de Sabadell, Marisol Martínez, ha posat en valor el treball conjunt realitzat per l’Ajuntament i Aigües Sabadell per acostar les bonificacions socials a tots els col·lectius. “A Sabadell som pioners en accions creatives, impulsades conjuntament amb la companyia d’aigües. Un exemple: l’exposició itinerant per acostar els drets a tota la ciutadania. Una experiència de 2 anys realment efectiva”, va explicar. “L’única manera de garantir un servei eficaç i també una protecció completa dels Drets de les persones és el treball plegat entre l’administració i les concessionàries de serveis”, va sentenciar.

Marisol Martínez va explicar que “a Sabadell tenim la sort de comptar amb una companyia compromesa amb la protecció de les persones en situació de vulnerabilitat. Una sort que altres ciutats no tenen”. En aquest sentit, la tinenta d’alcalde va reivindicar un ‘sabadellenquisme’ inclusiu: “El sabadellenquisme és no deixar ningú enrere, en la línia del que demana l’ONU en el marc del Dia de l’Aigua”.

 Josep Escartín: “L’equip d’Aigües Sabadell també som agents actius de defensa dels Drets socials’
En la seva intervenció, el director de clients d’Aigües Sabadell, Josep Escartín, ha posat en valor la feina que des de la companyia d’aigües es realitza per garantir els Drets de totes les persones consumidores, independentment de la seva situació econòmica: “Podem dir ben clar i ben alt que a Aigües Sabadell garantim el Dret Humà a l’aigua: no tallem l’aigua a cap persona en situació de vulnerabilitat acreditada”. Escartín també ha reivindicat el paper que juguen les companyies de serveis com Aigües Sabadell en la protecció dels consumidors. En aquest sentit, ha destacat que “la defensa dels Drets socials és cosa de tots i totes. Nosaltres, les companyies com la nostra, també els defensem”, ha afirmat. “Nosaltres també som agents actius de la defensa dels Drets socials”, ha afegit.

“L’Administració s’oblida de persones que, tot i que tenen ingressos econòmics i oficialment no són vulnerables, també passen dificultats. A Aigües Sabadell també els ajudem”, ha explicat Josep Escartín, en referència a les iniciatives que impulsa la companyia que van més enllà de la Llei 24/2015, com ara els acords de pagament sense interessos o altres bonificacions i ajudes.

Lucía Caram: “La llengua comuna d’aquest país és la col·laboració público-privada”
L’activista social i religiosa, Lucía Caram, ha estat l’encarregada de tancar l’acte amb una ponència on ha reivindicat la protecció dels Drets però també una vida digna de les persones: “Si no tenim garantits serveis bàsics com l’aigua no podem parlar ni de felicitat ni de dignitat”, ha destacat Caram. La religiosa va centrar la seva intervenció en els efectes de la crisi en moltes persones i va posar en valor la feina que es realitza a Sabadell per garantir l’accés a l’aigua: “És reconfortant estar en una ciutat, Sabadell, que no ha tallat mai l’aigua a cap persona en situació de vulnerabilitat”. En aquest sentit, va valorar la col·laboració i treball conjunt entre Aigües Sabadell i l’Ajuntament: “La llengua comuna d’aquest país és la col·laboració público-privada”.

El 95% dels sabadellencs se sent satisfet amb la companyia d’aigües    
En el transcurs de l’acte, s’han presentat també els resultats de l’enquesta de satisfacció del client d’Aigües Sabadell, corresponent al 2018, que han posat de manifest que la ciutadania valora positivament la feina de la companyia d’aigües a la ciutat. El 95% dels enquestats se sent satisfet amb Aigües Sabadell (l’any 2017, la satisfacció global era d’un 84%). A més, els ciutadans valoren molt positivament l’atenció en cas d’avaria i l’amabilitat del personal. Com a aspecte a millorar, les enquestes apunten que el temps d’espera en l’atenció telefònica s’hauria de reduir.

Written by Comunicació Aigües Sabadell

Equip del departament de Comunicació. Direcció de Desenvolupament Sostenible. Website: https://www.aiguessabadell.cat

0 comments

Leave a comment